Lid in de kijker: Rawberry Group

Lid in de kijker

Rawberry Group, M. Tordoir, R. Tordoir, D. Eerens & K. Schippers

Met de Rawards Nights in Utopolis, het Fan Park tijdens het voorbije EK voetbal en vooral de Mechelse edities van Aper’eau heeft Rawberry Group al snel na zijn ontstaan in 2014 enige naam verworven in de Mechelse eventwereld. Maak kennis met het viertal aan het stuur ervan: Maarten en Roeland Tordoir, Dieter Eerens en Kristof Schippers.

Wat is het verhaal achter Rawberry Group?

Rawberry Group is een collectief van vier ambitieuze, ondernemende vrienden, die mekaar perfect aanvullen. Nadat Maarten, Roeland en Dieter de zaak in 2014 hadden opgericht, vervoegde Kristof afgelopen zomer de groep na een eerste, meteen ook succesvolle samenwerking tijdens Fan Park Mechelen. Zo is ook Motown Mechelen mee in het portfolio van Rawberry Group opgenomen. Allen houden we steeds één belangrijke visie voor ogen: elk evenement zal tot in de puntjes uitgewerkt zijn en moet zorgen voor een onvergetelijke beleving.
 

Hoe zijn jullie in het ondernemerschap gerold?

Wat begon met de organisatie van een event voor wat vrienden, resulteerde al snel in een reeks evenementen. Omdat de organisatiemicrobe ons duidelijk te pakken had gekregen, volgde voor ieder van ons de logische stap om van een uit de hand gelopen hobby een bijberoep te maken. Een aantal jaren geleden was er in de Mechelse regio trouwens ook een grote behoefte aan leuke events.
 

Welke focus hebben jullie als ondernemer?

Zeker het voorbije jaar heeft de Mechelaar de keuze gehad uit een zee van evenementen in en rond Mechelen. Als organisator moet je je dan zien te onderscheiden. Als we de volksmond mogen geloven, slagen we daar ook in. Kwaliteit, uitstekende service en een uniek concept zijn, naast de onophoudelijke zoektocht naar toplocaties, enkele ingrediënten waar we iedere keer opnieuw op werken. Onze focus voor 2017 ligt vooral op het blijven verbeteren van bestaande concepten en steeds op zoek te gaan naar wat de Mechelaar bezighoudt, om nieuwe evenementen in de markt te kunnen zetten. Daarnaast werken we ook aan een strategische oefening om aanvullende diensten/producten in de groep te ontwikkelen die passen binnen onze filosofie.


Welke goede raad kunnen jullie startende ondernemers meegeven?

Het klinkt cliché, maar geloof in jezelf. Laat je niet tegenhouden door de angst om iets te proberen waarvan je de uitkomst niet met zekerheid kan inschatten. Belangrijk hierbij is uiteraard om je te laten omringen door betrouwbare partners.

 
Waarin helpt het Vokalidmaatschap jullie?

Zeker in onze sector is netwerken heel belangrijk. Via Jong Voka leren we op een informele manier heel wat nieuwe ondernemers uit verschillende sectoren kennen. Het zijn net deze ondernemers waarvoor we als evenementenbureau een meerwaarde trachten te creëren
voor deze ondernemers. Hetzij als partner, hetzij door hen op een leuke manier in de kijker te zetten, zijn onze evenementen voor hen een uitgelezen moment om hun klanten op een andere manier te leren kennen.